rondje bergen en wadi's rond sohar - Reisverslag uit Masqat, Oman van Cedrik Godschalk - WaarBenJij.nu rondje bergen en wadi's rond sohar - Reisverslag uit Masqat, Oman van Cedrik Godschalk - WaarBenJij.nu

rondje bergen en wadi's rond sohar

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cedrik

04 Februari 2008 | Oman, Masqat

afgelopen vrijdag met een niet nader te noemen collega een rondje door de bergen bij Sohar gedaan. Jw kon helaas niet mee.

Het was een dag met veel wind en stof maar daar merkte we in de bergen gelukkig niks van.

We hebben de traditionele rechts links beweging gedaan ofwel ergens gewoon rechtsaf slaan en later weer links en dan weer rechts etc.
Dat werkt hier toch goed in oman als je niet op de weg rijdt

Daarna zijn we via een pad een berg opgereden waar de omanies een telefoonmast hadden weggezet. Als zij er kunnen komen, moesten wij dat zeker kunnen dachten we nog.
Dat is gelukkig ook gelukt zonder echt gevaar.
Vanaf deze berg hadden we een mooi uitzicht over de dalen waarin een aantal dorpjes bij wadi's lagen.

Vervolgens hebben we de asfaltweg gevolgd waarna we bij een wadi uitkwamen, waar een omani vaststond in het water met zijn pick up. Behulpzaam als we zijn hebben we geholpen om hem weg te duwen zodat hij verder kon. Als dank mochten we met hem mee naar zijn familie waar we fruit en koffie aangeboden kregen. Dit mochten we natuurlijk niet afwijzen.
Maar goed dat de man zijn sandalen uitdeed voordat hij naar binnen ging anders hadden wij, baggeraars dat we zijn, gewoon met onze schoenen naar binnen gelopen.

Na de mensen vriendelijk bedankt te hebben voor het fruit en de koffie zijn we weer verder gereden, op zoek naar de doorgaande weg naar Sohar.
Hierbijhebben door wat droge wadi's gereden en soms wat wadi's met water. Door dorpjes waar we eigenlijk niet door konden waardoor we weer terug moesten.
Maar de weg naar Sohar hebben we eigenlijk niet echt weten te vinden.
Uiteindelijk hebben we dezelfde weg maar teruggereden en hebben we hier en daar foto;s gemaakt om de plaats ooit eens terug te vinden.

Terug in Sohar hebben we nog over het strand heen langs de Golf gereden om te kijken of het water een beetje wild was door de wind.
Dat viel op zich eigenlijk wel mee.

Wel leuk om deze andere kant van Oman te zien. Dit is natuurlijk niet iets wat we in NL hebben dus is het sowieso heel leuk om te zien.

Nog een paar dagen en dan komt Bren aan op Seeb airport in Muscat. Dan kan ze ook een beetje meemaken hoe het is in Oman al is het dan maar voor even.

De groetjes weer uit Oman.

Cedrik

• 04 Februari 2008 - 21:39

Thijs:

Alaaf,

Wat is dit nu ? Wintersportseizoen en jij staat op een berg zonder sneeuw...knap gedaan Ceke :)

Leuk dat Brenda snel op de stoep staat...dan zal er ipv zand wel stof opwaaien denk ik ;)

Groeten uit Breda,

Thijs

• 05 Februari 2008 - 10:44

Cedrik:

Alaaf, gelukkig is de wintersport ook al bijna geboekt zodat ik ook nog bergen met sneeuw kan zien.

Nog veel plezier met de hoofdpijnen na carnaval.

Groetjes,

C

• 05 Februari 2008 - 20:36

Aren :

mooie belevenis cedrik prachtige fotos onvergetelijk nog een paar dagen en weer mooie bergen !!!!!! GROETJES AREN LENY

• 06 Februari 2008 - 16:39

MA & KEES:

HALLO CEKE
    We krijgen steeds meer overzicht hoe
    OMAN er uit ziet kale bergen een
    dorpje in het dal prachtige fotos.
    Brenda komt er aan hoor verwen ze
    maar is goed, ze heeft het verdiend.
    Elke morgen vroeg uit bed want de
    klusjesmannen waren er op tijd.
    Geniet samen maar van deze mooie week.
    groetjes

• 08 Februari 2008 - 13:47

Patrick:

Een mooie impressie van Sohar.
    Een tuinman heb je er volgens mij niet nodig.
    Nog een goed verblijf en de groeten aan Bren.

Patrick

• 09 Februari 2008 - 17:36

De Buren:

Hier is het nu ook mooi weer .Niet zo warm als bij jullie .Heb je je burka al aan Brenda?Profiteer maar even met zijn tweetjes.Groetjes.

• 11 Februari 2008 - 11:17

Brenda:

Hai allemaal,
    hier een berichtje van Brenda in Oman,
    Ik heb het hier heel goed naar mijn zin, het is heerlijk weer en iedereen is super lief voor me, Vooral Joly is heel lief voor me, ze zorgt ervoor dat ik alle aspecten van Oman te zien krijg en ze is super aardig. Natuurlijk is het fantastisch om bij mijn schatje te zijn. en een beetje mee te krijgen hoe zijn dagen eruit zien. Gisteren ben ik meegeweest naar de site en heb daar gezien hoe het er daar aan toe gaat,super intressant. Nou iedereen de groetjes en buurtjes , ik hoef geen burka te dragen, wel lange broek en dat is zonde in dit mooie weer, maar thuis in het huisje doe ik stiekum hihihi, een korte broek aan en ga dan zonnen... tot over een weekje allemaal....
    liefs brenneke