Weekendje Dubai - Reisverslag uit Masqat, Oman van Cedrik Godschalk - WaarBenJij.nu Weekendje Dubai - Reisverslag uit Masqat, Oman van Cedrik Godschalk - WaarBenJij.nu

Weekendje Dubai

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cedrik

16 Februari 2008 | Oman, Masqat

Afgelopen dagen samen met Bren naar Dubai geweest. Gelukkig konden we in een guesthouse overnachten zodat we, zuinige nederlanders, geen kosten voor een hotel hoefde te maken. Deze zijn namelijk zeker zo duur als in Oman. Van mijn collega Erik konden we ook de navigatie lenen zodat we de plekken makkelijker konden vinden. Omdat er ondertussen al veel in Dubai veranderd is was de navi helaas wel eens in de war, maar het was toch een hele grote hulp.

We zijn naar de Palm Jumeira geweest en hebben naast het Hilton ff lekker op het strand gewandeld. Uiteraard hebben we ook de nodige shopping malls gezien en bezocht, namelijk de Ibn Bhattuta Mall. Dit is een rijk versierde shopping mall met elke keer een ander thema, zoals chinees, egyptisch, perzisch en tunesisch. Voor de rest hebben we lekker rondgekeken en rondgetourd.
Uiteindelijk zijn we naar Souq Madinat Jumeira gereden. Dit is een hotel annex shoppingmall die in Oud Arabische stijl is opgezet. Omdat we al laat waren hebben we daar helaas niet meer rond kunnen varen, maar mooi was het daar zeker. Ook het eten was heel goed.

Vandaag, zaterdag, hadden wij ons ten doel gesteld om zo dicht mogelijk bij het Burj al Arab te komen.
Wij hebben we een lekker bakje cappuchino gedronken bij het Jumeira beach hotel. Dit is naast het bekende Burj al Arab, misschien wel het meest bekende hotel ter wereld. Dichterbijer konden we er echt niet komen (zonder veel geld uit te geven natuurlijk).

Vervolgens hebben we de Beach Road helemaal afgereden en zijn we uiteindelijk bij Wafi City terechtgekomen. Dit is een mall die opgezet is in egyptische stijl met allemaal pyramiden en glas in lood ramen.

Toen was het weer tijd om terug te rijden naar Oman. Onderweg hebben we nog wat kamelen op de foto gezet voordat we de grens overstaken. Gelukkig weer wat stempels in onze paspoorten.

Kortom het was een gezellig en leuk maar ook vermoeiend weekendje.

Bren gaat maandag weer naar huis toe en dan over twee weken ga ik ook weer terug naar Nederland.

De groetjes weer vanuit Oman.


Cedrik

  • 17 Februari 2008 - 14:13

    Dennis:

    Dag Cedric,
    Ik heb nu officieel te horen gekregen dat ik in sohar kan gaan werken.
    Wat ik me afvraag,heb jij iets van een site ofzo met links naar autobedrijven?
    Wil wel een auto hebben als ik er ben natuurlijk.

    Groetjes,
    Dennis.

  • 17 Februari 2008 - 17:20

    Hoi Bren En Ce:

    dubai ziet er fantasties uit. geniet van jullie laatste dag samen en ce tot over 2 weken.
    groetjes wim, miranda, koen en roon

  • 17 Februari 2008 - 21:28

    Thijs:

    Hoi,

    gave foto voor het Burj al arab....leuk om te lezen dat jullie het goed naar jullie zin hebben.

    Bren: goede terugreis !

    Ce: nog ff volhouden. Bel ff als je weer in NL ben....(ik ben jouw Oman's mobiel nummer kwijt....kan dus niet sms'en)

    Gr,

    Thijs

  • 22 Februari 2008 - 09:02

    Cedrik:

    Hoi dennis,

    wanneer denk je dat je deze kant op komt ?
    ik heb geen site met links naar autobedrijven. ik weet nl. niet of de autobedrijven hier wel een site hebben
    je moet volgens mij wel eerst een residence card hebben en ook een "keuring" hebben, om een eigen auto te kunnen kopen. Dat stelt trouwens niet zoveel voor heb ik gehoord.
    Wij rijden hier met name met huur en lease auto's die door het bedrijf ter beschikking zijn gesteld.
    Ook zijn een groot aantal autobedrijven aanwezig in sohar. met name toyota is redelijk groot.
    Ik weet overigens ook niet of er zaken zijn die 2e hands auto's verkopen. anders kun je misschien uiteindelijk van een andere particulier een auto kopen. Er zijn nl. binnenkort wat mensen van andere bedrijven die weggaan omdat hun werk hier is afgelopen.
    Probeer wel een 4x4 auto te kopen dan want dan kun je in de omgeving makkelijker buiten de asfaltwegen rijden en de mooie plekjes van het land zien.

    Groetjes,

    Cedrik

  • 22 Februari 2008 - 15:46

    Dennis:

    Dag Cedrik,
    Als het goed is ga ik eind Mei/begin Juni.
    In Augustus/begin September gaat het crowne plaza hotel open,als het goed is.

    Bedankt voor je info.Ik zal af moeten wachten als ik daar ben wat het beste is denk ik.

    In ieder geval bedankt en succes!!

  • 24 Februari 2008 - 19:17

    Kim Antes:

    hoi cedric...
    hoe gaat het met jou???ik heb net wat foto s gekeken van jou..
    heb afgesproken met brenda dat cindy en ik van de zomer lekker komen zwemmen in jullie zwembad!!
    groetjes Kim antes

  • 25 Februari 2008 - 06:00

    Cedrik:

    Hoi Kim,

    hier alles goed. ik ben blij dat er nog iemand gebruik gaat maken van het zwembad. Ik zal waarschijnlijk zelf niet thuis zijn in de zomer maar lekker hier zetten. Ik zal dan zeker het zwembad wel missen als het hier tegen de 50 graden is.

    Groetjes,

    Cedrik

  • 28 Februari 2008 - 15:12

    Dennis:

    Dag Cedrik,

    Heb je misschien wat nieuwe foto's van het crowne plaza hotel?
    Ik ben benieuwd hoe ver ze zijn.
    Ik ga er naartoe medio juni.

    Heb jij nog tips voor restaurants e.d?

  • 29 Februari 2008 - 07:19

    Cedrik:

    Hoi dennis, als je een mail stuurt naar brence@home.nl kan ik je de foto's doormailen, is misschien wat makkelijker.

    groetjes,

    Cedrik

  • 24 Maart 2008 - 14:02

    Hoi Ce:

    stuur een beetje warmte hier naar toe.
    witte paasen is ook niet alles.
    groetjes wim, miranda, koen en ronald xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oman, Masqat

Cedrik

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 31331

Voorgaande reizen:

09 Maart 2018 - 29 Maart 2018

Sri lanka 2018

17 September 2015 - 04 Oktober 2015

USA New England 2015

23 Mei 2012 - 31 Mei 2012

Mexico 2012

13 November 2007 - 24 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: