Updateje - Reisverslag uit Masqat, Oman van Cedrik Godschalk - WaarBenJij.nu Updateje - Reisverslag uit Masqat, Oman van Cedrik Godschalk - WaarBenJij.nu

Updateje

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cedrik

25 April 2008 | Oman, Masqat

het is al weer enkele weken geleden dat ik iets geschreven heb dus even een updateje vanuit Oman.

Sohar is een van de snelst danwel de snelst, ontwikkelende regio's van Oman, mede vanwege de aanleg en uitbreiding van de haven waar wij aan het werk zijn. Er wordt overal hard gewerkt om huizen, appartementen en bedrijven te bouwen.
Ook is er al sprake dat er een vliegveld komt en zelfs een treinverbinding.

De temperatuur is nog steeds lekker (ofwel niet veel te hoog)wat het leven hier toch aangenaam maakt en de gelegenheid geeft nog wat leuke dingen te doen en te zien.

Zo zijn we twee weken geleden nog even naar het Al Sawadi resort geweest waar je lekker aan het strand kan liggen. Afkoelen in het water ging ook nog al voelde het water al lauw aan.

Op de terugweg hebben we bij een soort wegrestaurantje gegeten (shoarma en soort satetjes) waarbij we voor 5 man maar liefst 6 rial (10 - 11 euri) kwijt waren. Het hoeft dus niet altijd duur te zijn om lekker te zijn.

Vorige week hebben we ruim 300 kilometer gereden om naar Khasab, Musandam te gaan.
Dit is een stukje Oman wat afgelegen ligt van de rest van Oman. We moesten namelijk door de Emiraten rijden om er te komen.

Hier hebben we een dhowcruise gedaan door de Omaanse fjorden. We hebben hierbij dolfijnen gezien die een hele tijd naast de boot bleven zwemmen.
Ook hebben we heel lekker gezwommen en gesnorkeld. Helaas waren er niet al te veel vissen te zien. We waren met 6 mensen op de dhow dus we hadden plek genoeg om lekker te liggen en te relaxen.

Musandam is ook een heel mooi stukje van Oman, wat er weer heel anders uitziet als de rest door de aanwezigheid van de bergen. Met name de kustweg van zo'n 40 km ernaartoe was heel mooi. Stranden aan de linkse kant en de bergen aan de rechtse kant.

Het land blijkt toch nog heel veel mooie verrasingen te hebben wat betreft natuur.

Gisteren (donderdag 24 april) waren we uitgenodigd door een Omaanse collega om op zijn bruiloft te komen. Wij wisten natuurlijk niet wat we moesten vewachten maar het was wel bijzonder. Bij het huis aangekomen zaten de mannen (ongeveer 200) allemaal op kleden op de grond. Er werd voor elke groep eten en water weggezet. Dus ook voor ons. Er werd zelfs speciaal voor ons bestek gehaald, maar we hebben toch besloten om lekker met onze handen in de rijst te graaien en zo op te eten.
Wij kregen zelfs ook nog fruit op een schaal aangeboden en koffie.

Na afloop gingen de meesten naar de moskee en daarna ging de bruidegom de bruid ophalen bij haar huis. Hierbij vergezeld door vrienden en familie.

Vandaag doe ik weer lekker rustig aan, een beetje uitslapen, boodschappen doen en tv kijken, zodat ik weer fris en fruitig de nieuwe week kan beginnen. Volgende week zal ik waarschijnlijk weer een rondje rond gaan rijden om nog meer van Oman te ontdekken.

Groetjes vanuit Oman,

Cedrik

• 25 April 2008 - 16:14

Hoi Ce:

bedankt voor je updatje. je hebt weer leuke dingen gedaan en gezien. wij gaan morgen een weekje met de boot weg dus stuur een beetje zon en warmte hier naar toe. groetjes en tot volgende week. wim, miranda koen en ronald

• 27 April 2008 - 20:03

Aren Leny:

prachtige fotos je hebt het nu wel goed naar je zin zo te zien en horen wij hebben het ook leuk hoor weekend bij je moeder en kees nieuwe buiten keukengemaakt dus als je nog tijd hebt van de zomer kun je je uitleven na de e.v.t bbq groetjes uit stellendam

• 22 Mei 2008 - 06:41

Dennis:

Augustus zijn we officieel stadsgenoten!
    Dan begint mijn uitdaging in het Crowne Plaza hotel!