vrijdag - relaxdag - Reisverslag uit Masqat, Oman van Cedrik Godschalk - WaarBenJij.nu vrijdag - relaxdag - Reisverslag uit Masqat, Oman van Cedrik Godschalk - WaarBenJij.nu

vrijdag - relaxdag

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cedrik

08 December 2007 | Oman, Masqat

Gisteren weer een lekker relaxed dagje gehad. Eerst langs het strand gereden. Er ligt namelijk een redelijk lange weg langs de kust bij Sohar, zodat je een hele tijd kort langs de Golf van Oman rijdt. Vervolgens nog ff een duikje in de Golf genomen.
Op een bepaalde plek langs de kust is men ook bezig geweest wat meer in te richten voor recreatie. Tussen haagjes en aangeplantte palmbomen waren ook soort zonneschermen geplaatst.

Uiteindelijk kwam ik bij de ingang van Sohar terecht waar een grote " boog" over de weg vanaf Muscat is gemaakt als soort van toegangspoort van Sohar.

Daarna de omgeving van Sohar nog iets verder verkend op zoek naar kamelen. Helaas geen kamelen tegengekomen, maar wel geiten die hier ook los rondlopen.
Het is af en toe wel opletten dat ze niet voor de auto terecht komen.

Volgens mij had het gisteren in de bergen nog wel geregend want op een bepaalde plaats was een wadi weer iets meer gevuld en liep het water over de weg heen. Dit is natuurlijk wel goed voor de plantjes en bomen.

Ik ben ook bij de andere kant van de site terechtgekomen waar nog meer strand is en waar de vissersbootjes op het strand klaarliggen om gebruikt te worden. Dit zie je overigens overal aan de kust.

Volgende week gaan we waarschijnlijk met een aantal mensen naar Muscat wat de hoofstad is van Oman en waar weer meer en andere dingen te zien en bezoeken zijn.

Voor nu aan iedereen de groetjes en prettig weekend.

Cedrik

• 08 December 2007 - 08:29

Brenneke:

Hee scheetje mooie foto s en een mooie omgeving, een stuk ongerepte natuur.Ik zou dit best allemaal met eigen ogen willen zien. Het ziet er allemaal best verzorgd uit. Mooie foto van jou op het strand. Enne ons pa zegt dat je die palmboom maar mee terug naar huis moet nemen omdat hij bij ons mooi in de tuin staat. Zou dat lukken denk je?

groetjes en dikke knuff.

je schatje..

• 08 December 2007 - 09:03

Cedrik:

Dank je moppie, de wegen en rotondes en alles zien er ook netjes en verzorgd uit.
    Bij de rest is de mens nog niet zoveel in de buurt geweest dus kan de natuur gewoon doorgaan, al zie je soms wel plastic flessen en tassen liggen. Omdat je hier niet bent probeer ik nog wel wat foto's te maken maar uiteindelijk lijkt alles wel een beetje op elkaar.

Groeties,

C

• 08 December 2007 - 10:14

Thijs:

Wederom mooie foto's....geeft een aardige indruk van de omgeving.

Werk ze !

Gr,

Thijs

• 08 December 2007 - 12:08

MA EN KEES:

MOOIE FOTO S CEDRIK NOU KRIJGEN WIJ EEN MOOI BEELD VAN JOU (WERK)OMGEVING.
    SLAAPKAMER,KEUKEN PRACHTIG EN NETJES.
    MAANDAG GAAN WIJ TANTE RIA EN OOM PIET EEN WEEKJE OP VACANTIE OP DE VELUWE.
    HET ZAL WEL NIET ZO WARM ZIJN ALS BIJ JOU
    MAAR JA WE ZIJ WEG.
    GROETJES.

• 09 December 2007 - 10:20

Cedrik:

als iedereen denkt dat de keuken heel netjes is is of het licht slecht of ik kan heel goed foto's nemen :D

• 09 December 2007 - 18:16

Peter:

Dag jongen waar ben je toch aan begonnen?, zover weg in dat hete zand,maarja ieder zijn hobby. Wat ik je wilde vragen, komje zaterdag a.s. ook op ons feestje, je mag evt.ook welblijven slapen ivm de terugreis, zoniet even goede vrienden anders bewaar ik wel wat drinken voor je.Aan de foto s te zienheb je het nog niet zo slecht. Ik kom je welweer ergens een keer tegen,tot ziens totdevolgende keer dan maar weer. Laterrrr

• 10 December 2007 - 04:14

Cedrik:

Hoi Peter (en Jessie, Bo en Timo)

Helaas kan ik niet op jullie feestje komen aanstaande zaterdag. Ik moet hier nog een beetje in het warme zand spelen en de vluchten zijn vol.
    Het drankje kom ik graag een andere keer nemen.
    Je kunt het natuurlijk ook ff langsbrengen. Hier hebben ze ook mensen nodig die met vrachtwagens kunnen rijden, en er wordt van alles gebouwd dus .... ;)

Groetjes daar en tot de volgende keer.

Ce

• 11 December 2007 - 09:33

Brenneke:

Hai Scheetje,

Nog 10 daagjes en dan kom je alweer terug naar huis gelukkig.
    Zit ook met smart op je te wachten. Al met al is het toch allemaal snel voorbij gegaan. Gelukkig kunnen we veel contact hebben iedere dag. lvoe ipu ..

xxx je moppie