4 weken - Reisverslag uit Masqat, Oman van Cedrik Godschalk - WaarBenJij.nu 4 weken - Reisverslag uit Masqat, Oman van Cedrik Godschalk - WaarBenJij.nu

4 weken

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cedrik

11 December 2007 | Oman, Masqat

Ik ben hier nu 4 weken en heb mijn draai al prima gevonden. Daarnaast is het aftellen al begonnen omdat ik volgende week vrijdag 21 december naar huis ga.
Nog ff een ruime week hier even doorbuffelen zodat Erik (de financiele man op het project) ook geholpen is (van de wal in de sloot vraagt Thijs zich nu af :))
Hopelijk gaat het vrijdag toch lukken om naar Muscat te gaan. De operationele mensen hebben het nl. nogal druk en samen gaan is toch altijd gezelliger.

Voor de rest hier weinig nieuws. Het weer is nog steeds klote. Zo'n 25 a 30 graden maar wel een beetje dalend. Er komt iets meer wind en soms zijn er ook wolkjes te zien vanaf een afstand.

De groeten vanuit Oman.

Cedrik

  • 11 December 2007 - 11:26

    Thijs:

    :) goed gezien ! Uit eigen ervaring weet ik dat jij ook wel eens nuttige ondersteuning kan bieden ;) Maar om nu al in de 4e week als de verlosser te boek te staan is wellicht wat enthousiast verwoord.....hij zal in ieder geval blij zijn met de geboden hulp !

    Leuke woordspelling trouwens voor een baggeraar "van de wal in de sloot" :)

    Suc6 met doorbuffelen.....hebben jullie nog te maken met een jaarafsluiting daar ? Anders mag je hier wel komen helpen !

    Gr,

    Thijs

  • 11 December 2007 - 11:28

    Dennis:

    Dag Cedrik,
    Ik heb een vraag.
    Hoe is het in Oman om te leven en te werken?
    Ik bedoel,wat is er zoal te doen in de omgeving,uitgaan,sport en recreatie?
    Ik heb een aanbieding om in een nieuw te openen hotel te gaan werken.
    Ik ben pas in Dubai geweest,dat was mijn eerste doel,maar nu komt dit op mijn pad.
    Ik ben benieuwd of het enigzins te vergelijken te is of helemaal niet.
    Het hotel staat in Sohar.

    Heel veel plezier nog even!!!

    Dennis.

  • 11 December 2007 - 11:47

    Cedrik:

    Hoi Thijs,

    De jaarafsluiting is per 30 november. Dus daar zijn we nu mee bezig. De audit is pas in februari dus ja, daar ben ik niet bij. Ik help wel mee met de voorbereiding van de spec's natuurlijk.
    En om El Salvador te zijn is na 4 weken ook niet te verwachten.

    Hoi Dennis, Is dat dan het crowne hotel ? dit is nl. in aanbouw zag ik pas.
    In Sohar is eigenlijk weinig te doen. Het is net een ontwikkelingsregio dus heel veel faciliteiten zijn er nog niet maar die worden wel gebouwd.
    Uitgaan is alleen mogelijk in hotels (die als het meezit dan ook drank mogen schenken) of met een stel vrienden in een huis of zo. Er wordt nl. in Sohar niet echt gedanst.

    Sportfaciliteiten heb ik ook niet echt gezien maar heb ik ook niet naar gezocht.
    In de zomer schijnt het hier 45 - 50 graden te zijn dus is recreatie waarschijnlijk binnen te zoeken in een ruimte met airco.
    Je bent wel in 2 uur in Dubai waar natuurlijk heel veel te doen is en ook in Muscat wat een grotere stad is in Oman.

    Kortom het is helemaal niet te vergelijken met Dubai.

    De Omaniers zijn heel vriendelijk en net als in Dubai zijn er veel Indiers hier aan het werk. Omaniers zijn met name op ministeries en gemeenten en dergelijke aan het werk, maar niet in de private sector.
    Succes met het maken van je besluit.

  • 11 December 2007 - 15:08

    Dennis:

    Dat is inderdaad het crowne plaza hotel.

    Hoe is het verder met het dagelijks leven?Qua kosten dan.Zijn de prijzen te vergelijken met nederland?Of ligt het gelijk aan Dubai?

  • 12 December 2007 - 06:01

    Cedrik:

    Hoi Dennis,
    ergens tussen de foto's heb ik ook het crown plaza hotel in aanbouw staan. Deze is vorige week genomen, dus er is nog wel wat werk te verzetten.

    Kosten van levensonderhoud zijn over het algemeen volgens mij lager dan in Nederland en Dubai, zeker als je bij wat lokale restaurants gaat eten, en natuurlijk afhankelijk wat je koopt bij de supermarkt.

    Natuurlijk is ook de benzine hier spotgoedkoop (ongeveer 0,25 euro voor een liter.) De rest is eigenlijk nauwelijks te vergelijken met Dubai omdat je hier niet zoveel hebt en omdat ik alleen vrijdag's een beetje kan rondkijken hoe of wat.

    Kosten van wonen weet ik niet omdat de woning voor ons betaald wordt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oman, Masqat

Cedrik

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 31332

Voorgaande reizen:

09 Maart 2018 - 29 Maart 2018

Sri lanka 2018

17 September 2015 - 04 Oktober 2015

USA New England 2015

23 Mei 2012 - 31 Mei 2012

Mexico 2012

13 November 2007 - 24 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: