uitje in Fujeirah - Reisverslag uit Masqat, Oman van Cedrik Godschalk - WaarBenJij.nu uitje in Fujeirah - Reisverslag uit Masqat, Oman van Cedrik Godschalk - WaarBenJij.nu

uitje in Fujeirah

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cedrik

07 April 2008 | Oman, Masqat

Weer even een berichtje vanuit Sohar. Ik ben nu weer zo'n twee weken op site en we besteden onze vrije dag heel goed.
De temperatuur is ook nog redelijk (nog geen 40 graden) dus kunnen we ook nog goed rondkijken, zeker als we in de auto zitten met de airco aan.

Ondertussen heb ik ook mijn residence en rijbewijs in Oman dus ik ben nu officieel geen toerist meer. Scheelt ook weer een visumrun per 4 weken.

Het eerste weekend hebben we (mijn nieuwe collega en ik) rond Sohar rondgereden, langs de kust en door de bergen en hebben we ook een bullfight wedstrijd gezien die toevallig vlakbij ons huisje werd gehouden.
Hierbij werden twee stieren tegen over elkaar gezet die dan vervolgens tegen elkaar gingen duwen.
Degene die wegloopt, of door zijn knieen zakt heeft verloren. Dit ging er af en toe stevig aan toe. Het leukste moment was eigenlijk het moment dat de stieren een beetje door de ring gingen rennen waardoor de mensen die in de ring zaten moesten vluchten.

Afgelopen vrijdag zijn we naar Snoopy Island geweest. Dit is een eilandje voor de kust van Sjarjah (een van de verenigde arabische emiraten) wat lijkt op Snoopy die op zijn rug ligt.
Via het Sandy Beach hotel kom je op het strand en kun je naar dit eilandje toezwemmen, of lopen want het water is heel ondiep. Ook kun je hier lekker snorkelen, een hapje doen en uiteraard iets drinken.

Het is maar een uurtje of 2 rijden vanaf Sohar dus dit was goed te doen.

We zijn ook van plan om naar Khasab, Musandam te gaan. Dit is een gedeelte van Oman wat weer voorbij Sjarjah ligt. Hier zijn de Omaanse Fjorden die je heel mooi vanaf het water met een Dhowcruise kunt zien.

Kortom ik vermaak mezelf heel goed en heb ook weer de kans nieuwe dingen te zien.

Omdat op deze site de ruimte om foto's te plaatsen klein is heb ik al mijn foto's maar op picasaweb gezet, zie linkje:
http://picasaweb.google.com/brencedrik

De groetjes vanuit Oman.

Cedrik

  • 07 April 2008 - 05:16

    Thijs:

    Geen toerist meer .....?....aan de hoeveelheid foto's te zien valt dat wel mee ;)

    Oh ja..het is nu 7:16 maandag 7 april....en ik moest mijn auto daarnet ijsvrij maken....klinkt die temperatuur van jou een stuk beter.

    Gr,

    Thijs

  • 11 April 2008 - 06:56

    Thijs:

    Prettig weekend !!!!

  • 11 April 2008 - 16:41

    Cedrik:

    ook allemaal prettig weekend, het mijne is alweer voorbij. weer te toerist uitgehangen door naar al sawadi te gaan.

    Groetjes,

    Cedrik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oman, Masqat

Cedrik

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 31320

Voorgaande reizen:

09 Maart 2018 - 29 Maart 2018

Sri lanka 2018

17 September 2015 - 04 Oktober 2015

USA New England 2015

23 Mei 2012 - 31 Mei 2012

Mexico 2012

13 November 2007 - 24 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: