De site - Reisverslag uit Masqat, Oman van Cedrik Godschalk - WaarBenJij.nu De site - Reisverslag uit Masqat, Oman van Cedrik Godschalk - WaarBenJij.nu

De site

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Cedrik

23 November 2007 | Oman, Masqat

Ik zal hier nog iets vertellen over de site. We zitten aan de rand van Sohar waar dus een nieuwe containeroverslag haven gebouwd wordt en waar de vissershaven is gemoderniseerd. Daarnaast staat er nog een raffinaderij voor olieproducten. Dit gebied is nu nog in ontwikkeling dus er wordt van alles gebouwd op dit moment. De rest is nog een kale vlakte. Door het uitbaggeren van de haven komt er zand vrij waarmee het land verder wordt uitgebreid zodat er meer grond is om te kunnen verkopen in de toekomst. Wij zitten in soort van units die aan en op elkaar zijn gestapeld. Deze units zijn achterin geplaatst redelijk dicht bij waar gebaggerd wordt. We zitten hier dus met een aantal Nederlanders die de regie voeren en dan nog Indiers die allerlei klusjes doen zoals koffie brengen en zo en er zijn ook nog Omaniers (verplicht is 30 % van het totaal) die de receptie bemannen en wat secretarieel werk doen, of als driver zijn aangenomen.
Ook zijn er nog een aantal filipijnen die op kantoor of op een schip werken.
Het is dus een gezellige mengelmoes van nationaliteiten.

  • 23 November 2007 - 10:22

    Thijs:

    Veeg de boel eens een beetje aan....er ligt overal zand :)

    Gr,

    Thijs

  • 23 November 2007 - 10:29

    Cedrik:

    Ik zal het aan wat Indiers om Omaniers doorgeven.

    Ik denk dat ze over ongeveer 5 jaar wel klaar zijn

  • 23 November 2007 - 12:03

    Brenda:

    Misschien kan jij daar gaan vegen Thijs,
    Is weer eens wat ander dan met je neus in de boeken te zitten . hahahah

  • 23 November 2007 - 12:26

    Ma En Kees:

    cedrik ons ma vind die man die koffie brengt op de foto een knappe gozer kun je hem niet mee brengen naar kruisland kan hij hier koffie rondbrengen kan hij misschien wat bij verdienen bij de commerce.
    cedrik als je postzegels tegen komt breng er dan een paar mee naar huis
    groetjes

  • 24 November 2007 - 22:26

    Aren -leny Jansen:

    hoi gaat alles naar wens al gewend aan de temperatuur wij volgen de site groetjes uit stellendam aren leny

  • 24 November 2007 - 22:35

    Aren Jansen:

    cederik ik wilde vragen hoe zit het met de sint daar bij jullie ik moest vanmiddag bijna in de zak bij piet grapje groetjes aren

  • 25 November 2007 - 04:28

    Cedrik:

    De sint komt hier ook binnenkort bij de Nederlandse gemeenschap, hoezo wilde je ook deze kant opkomen ?

  • 25 November 2007 - 11:13

    Aren:

    als er ergens nog een dakkapel geplaast moet worden kan je me altijd nog bellen kan ik gelijk wat rondkijken bij jullie vraag ik ook of kees mee gaat

  • 26 November 2007 - 09:58

    Thijs:

    Jajajaja....de een wil het dan nog de Indiers laten doen maar Brenda stuurt er wel een zeeuw op af....gaat lekker zeg ik ;)

    Jullie hebben er vast een eigen zandzuiger lijkt me !

    Gr,

    Thijs

  • 26 November 2007 - 11:23

    Cedrik:

    Wij hebben wel een zandzuiger maar die heeft meer water nodig dan dat hier op de plets ligt. :)
    Stofzuiger heb ik trouwens nog niet gezien. wel stoffer en blik.
    Als er nog andere vrijwilligers zijn hoor ik het graag

    Groetjes,

    Cedrik

  • 26 November 2007 - 12:25

    MA EN KEES:

    CEDRIK JE HEBT DE GROETJES VAN ALLE OOMS EN TANTES HET WAS EEN LEUK FEESTJE.

  • 26 November 2007 - 20:21

    Tante Ria Oom Piet:

    leuk om je op de foto te zien het is voor mij wat onwennig heb dit nog nooit gedaan groetjes en werk ze

  • 27 November 2007 - 07:23

    Thijs:

    Zand opruimen ? Hoe ver is dat rijden Oman ? Toch net achter Antwerpen ;)

    Gr,

    Thijs

  • 27 November 2007 - 07:37

    Cedrik:

    Ja en dan een beetje links aanhouden richting het oosten, het middenoosten bedoel ik naturlijk :). We zitten op 24"20'04.61 N en 56"45'24.27 E. Dus als je dit in je GPS invoert kan er weinig fout gaan.

    Gr. Ce

  • 27 November 2007 - 10:30

    Thijs:

    Moet ik nog ff'kes een DVD downloaden want ik heb alleen maar de kaarten van Europa......

    Gr,

    Thijs

  • 05 December 2007 - 19:27

    Tante Nellie:

    Hoi cedric

    je zit er warmpjes bij,hoelang verblijf je daar en wat is de bedoeling van jullie verblijf aldaar?

    je moeder heeft een heel ander smaak wat mannen betreft dan ik(kan hey)ik vind die gozer(ober) maar een engerd

    groetjes vanuit het koude nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oman, Masqat

Cedrik

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 31318

Voorgaande reizen:

09 Maart 2018 - 29 Maart 2018

Sri lanka 2018

17 September 2015 - 04 Oktober 2015

USA New England 2015

23 Mei 2012 - 31 Mei 2012

Mexico 2012

13 November 2007 - 24 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: